سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بهار 1385 - پژوهشکده روابط بین الملل




بهترینِ برادران، کسی است که هرگاه او را از دست بدهی، پس از او زندگی را دوست نداشته باشی . [امام علی علیه السلام] پارسی بلاگ، پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ
اوقات شرعی
کل بازدیدها:8149 .:. بازدید امروز:6
موضوعات وبلاگ

لینک به لوگوی من
بهار 1385 - پژوهشکده روابط بین الملل

دوستان من

جستجو در متن وبلاگ

جستجو:

اشتراک در خبرنامه
 

آرشیو

آهنگ وبلاگ

وضعیت من در یاهو
  • سفرهای خارجی احمدی‌نژاد، جرقه تحرک دیپلماسی ایران نویسنده: مجید زواری
    جمعه 85/3/19 ساعت 11:0 عصر

    سفرهای حساب شده و عملکرد فعال دکتر احمدی‌نژاد به کشورهای خارجی و پیگیری حقوقی ایران، دستاوردهای مهمی برای کشورمان به همراه داشته است.

    به گزارش خبرنگار «بازتاب»، در سفر اخیر رئیس‌جمهور به مالزی و اندونزی، علاوه بر استقبال‌های پرشور مردم این کشورها از محمود احمدی‌نژاد، با پیگیری دیپلماسی فعال پس از آن، باعث به رسمیت شناختن حق اساسی مردم ایران، در بیانیه 114 کشور عضو جنبش غیرمتعهدها شد که بزرگ‌ترین مجمع بین‌المللی پس از سازمان ملل متحد به شمار می‌رود.

    همچنین پیگیری و حمایت رئیس جمهور از مشارکت در سازمان همکاری‌های شانگهای که ایران اکنون به عنوان عضو ناظر در آن شرکت می‌کند، ناشی از به‌کارگیری دیپلماسی فعال بود؛ چراکه یکی از راه‌های به نتیجه رسیدن کشورمان، استفاده از حمایت کشورهای دیگر از حقوق ایران در دستیابی به انرژی هسته‌ای است.
    سفر هفته آینده رئیس‌جمهور به کشور چین و ملاقات حضوری او با «هوشین تائو» و مبادله آرا و افکار نیز وضعیت و شرایط مناسبی را برای کشورمان ایجاد می‌کند.

    به گزارش منابع خبری، محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور ایران هفته آینده برای شرکت در اجلاس شانگهای و گفت‌وگو با هو جین تائو، همتای چینی خود به چین سفر می‌کند.

    «لیو جیانچائو»، سخنگوی وزرات امورخارجه چین، روز پنجشنبه با اعلام این خبر گفت: احمدی نژاد برای شرکت در اجلاس سازمان همکاری‌های شانگهای به چین می‌آید و مذاکراتی با هوجین تائو درباره پرونده هسته‌ای ایران خواهد داشت.

    چین پیشتر اعلام کرده بود که از احمدی نژاد برای شرکت در اجلاس شانگهای، که روز پانزدهم ژوئن برگزار خواهد شد، دعوت شده اما حضور وی قطعی نشده بود.

    سازمان همکاری‌های شانگهای، متشکل از چین و روسیه به همراه چهار کشور آسیای مرکزی قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان است و کشورهای ایران، هند، پاکستان و مغولستان عضو ناظر آن هستند. کلیه سران این کشورها در اجلاس هفته آینده شرکت می‌کنند.


    نظرات دیگران ( )

    <      1   2   3   4   5      >